December 7, 2009

Supa de linte (de post)

Odata cu aparitia restaurantelor in Bucuresti si in cazul meu prin 1997 am facut cunostinta cu supa de linte. La mama in Ardeal nu mai mancasem asa ceva, dar mi-a placut suficient de mult cat sa comand de cate ori ma duc la vreun restaurant care are asa ceva in meniu.

Dupa atatia ani mi-am luat inima in dinti si am hotarat sa fac si eu acasa, supa de linte. Cumparasem nu demult o punga de linte verde uscata si aveam mustrari de constiinta ca nu fac nimic cu ea. :)

Am pus ochiometric jumatate din lintea disponibila (cam 250g) la muiat vreo 3 ore. Apoi am curatat 2 morcovi, 1 ceapa, o bucata nu prea mare de telina si un pastarnac si le-am pus impreuna la fiert.

Dupa ce au fiert am scurs apa intr-un vas separat si am renuntat la jumatate din ceapa fiarta.
Legumele deja fierte ramase (lintea, morcovii, pastarnacul, telina si 1/2 ceapa) le-am trecut prin blender. Am adaugat apoi apa in care au fiert, sare si niste menta uscata.

Ce a iesit a fost o surpriza placuta. Mai bun ca la restaurant!

Supa este foarte hranitoare si se serveste cu crutoane si lamaie.

In cazul in care aveti linte rosie (disponibila de asemenea in comert) se procedeaza similar.

Pofta mare! la mine a fost....

No comments: